Kullandığı İlaçlardan Dolayı Ölümün Eşiğine Gelen Genç Kadının Yaşadıklarını Duyunca Kanınız Çekilecek!

İlaç kullandığınızda yan etkileri olabiliyor. Hatta çoğu zaman önemsemiyorsunuzdur bile ‘en fazla ne olabilir?’ düşüncesiyle. Ancak ne yazık ki sonuç tahmin edemeyeceğiniz kadar korkunç olabiliyor!

2020 yılında bipolar teşhisi konan 26 yaşındaki Nicole Donald’ın vücudu, doktorunun verdiği ilaçları kullandıktan sonra nadir görülen ve çoğu zaman ölümcül olabilen bir sendromun reaksiyonlarını göstermeye başladı. Gelin haberin detaylarına birlikte bakalım…

Kaynak: https://nypost.com/2023/03/09/my-body…

26 yaşında ve henüz 6 aylık bebeği olan genç anne Nicole Donald’a 2020’de bipolar teşhisi konmuştu ve birçok farklı ilaç kullanması gerekiyordu.

Ancak ilaçları kullanmaya başladıktan 2 hafta sonra ateşi yükselmeye ve dudakları kanamaya başladı. Kısa bir süre sonra bütün vücudunu kırmızı döküntüler kapladı. 

Bu semptomlarla hastaneye giden genç kadına ‘Stevens-Johnson sendromu’ teşhisi koyuldu.

Nadir görülen ve potansiyel olarak ölümcül olan ‘Stevens-Johnson sendromu’nda, grip benzeri semptomlar görülür, ardından yayılan ve kabaran, ağrılı bir döküntü ortaya çıkar.

Sendromun ciddi komplikasyonları arasında pnömoni, sepsis ve çoklu organ yetmezliği de yer alıyor. Mayo Clinic’e göre, sendromu geliştiren kişilerin yaklaşık %10’u bundan ölüyor.

Sendrom, genellikle hastaneye yatmayı gerektirir. Tedavi, nedeni ortadan kaldırmaya, yaralara bakım yapmaya, ağrıyı kontrol etmeye ve cilt yeniden büyürken komplikasyonları en aza indirmeye odaklanır. İyileşme süreci ise haftalarca hatta aylarca sürebilir.

Donald da kötüleşmeye başlamıştı. Cinsel organı da dahil olmak üzere vücudundaki her mukus zarı kabarıp yanarak semptomları hızla kötüleştikten sonra hastaneye kaldırıldı.

“Dayanılmaz derecede acı vericiydi. Cildimin her yeri güneş yanığı gibiydi, dudaklarım ve ağzımın içi kanıyordu ve gözlerim yanıyordu.”Görüşüm o kadar bulanıklaşmaya başladı ki telefonumu kullanamadım, ailemi dahi göremedim. Ağzım ülserlerle dolu olduğu ve karnım çok ağrıdığı için yiyip içemiyordum.’

Hastaneye kaldırıldığı sırada 6 aylık bir kızı olan Donald için yaşadıkları korkunçtu.

Görmek İçin Tıklayın

‘Çok gergindim ve çok korkutucu bir zamandı fakat yapabileceğim tek şey cesur olmaya çalışmak ve küçük kızım için savaşmaktı. Kimse bana ne olacağını söyleyemediği için hayatımın en korkunç sağlık savaşıydı.’

İki haftalık tedaviden sonra, Donald neyse ki iyileşmeye başladı. İki ay sonra doktorlar hastalığı yendiğini açıkladı. Ancak hala bazı yara izleri vardı.

 “Dudaklarımda  pigment kaybettim ve sol gözümde kalıcı, belirgin bir kırmızı damar oluştu ama hepsi bu kadar olduğu ve bu korkunç süreci atlattığım için çok şanslıyım.”

Genç anne, hastalığı yendikten sonra, bazı doktorların hastalığı bilmediğini söyleyerek ‘Stevens-Johnson sendromu’ konusunda farkındalık yaratmaya çalışıyor.

Donald, farklı bünyelerin farklı ilaçlara nasıl tepki vereceği her zaman için öngörülebilir olmasa da, semptomları tanımanın önemli olduğunu söyledi.

‘Herkese tavsiyem, herhangi bir ilacı kullanmaya başlarken çok dikkatli olun ve herhangi bir yan etkiniz varsa, küçük bile olsa, hemen bir doktora gidin.’

‘Günün sonunda, bir doktor kendinizi daha iyi hissetmeniz için ilaç yazıyor ve gittiğim doktor bu durumu daha önce gördüğü için çok şanslıydım. Bugün burada olmayabilirdim.’

‘Hayatım boyunca sağlık konusunda pek çok savaş verdim ancak hiçbir zaman ‘Stevens-Johnson sendromu’ gibi bir şey yaşamadım. Kimsenin başına gelmesini istemeyeceğim kadar kötüydü her şey.’

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir